Geoblog.pl    wojtan    Podróże    Dookola Azji    good morning Wietnam!

good morning Wietnam!

Wietnam
Wietnam, Ðông Ðăng

Nastepnego ranka wypadamy na dworzec gdzie niestety chwilke spozniamy sie na pociag do Dong Dang, nastepny 13:45. W tym czasie zostawiamy plecaki na dworcu i lazikujemy po ukochanym Hanoi:). Zjadamy obiadek w ulubionym miejscu, zakupujemy pamiatke i wymieniamy reszte kasy na dolce.
Wreszcie ruszamy - w oddalonym o 162km DD bedziemy planowo za 6 godzin...
Za oknem ladne krajobrazy mijamy powoli. w DD wysiadamy po zmroku, miasto wyglada jakby odcieto prad, czarno prawie. Ruszamy jak to w zwyczaju z buta do granicy (4km). Przed 21 przy szlabanie oznajmiaja nam - lamanym francuskim, ze juz zamkniete i o 7 rano otwieraja. Odrzeklismy im, ze trudno i nie ma sprawy - poczekamy.
Nie wiedziec czemu nie w smak mundurowym takie rozwiazanie i coraz silniej przekonuja zeby wracac taksi do miasta i przespac sie w hotelu bo tu nie wolno. Widzac ze zbliza sie ulewa, nieuchronnie dzwonia po taksowke. Ku niezadowoleniu nie korzystamy z uslugi i zajmujemy prycze pod daszkiem w pobliskiej jadlodajni/domie.
Wypijamy czarna jak smola kawe nad ktora sleczelismy jak dlugo sie dalo. Mieszkajacy tu proponuja nam by wynajac od nich miejsce do spania podajac cene jak z poorzadnego hotelu w stolicy (100000VDN - ok6,5$), spuszczaja do 50tys. ale my mamy 20 a wiecej i tak nie dalibysmy. Deszcz leje ale troche lzej wiec ruszamy z plecakami pod bambusowa wiate nieopodal, ktora dzielimy z grupka chinczykow. Tam rozmawiamy dlugo i ok 3 przysypiamy na trzy godzinki z hakiem.
Spodziewalismy sie byc w Chinach wczoraj. Swit zastal nas po tej stronie.

Granice chinska przechodzimy bez problemu, pan wbija pieczec w podane miejsce.
Po wyjsciu uderza nas... fala szczescia!
Trzymac kciuki by na granicy z Hong Kongiem bylo tak samo.