Geoblog.pl    wojtan    Podróże    Dookola Azji    do tropikow

do tropikow

Chiny
Chiny, Kunming

Rano idziemy na przystanek autobusow by dostac sie do New Dali, skad bierzemy transport dalej, na poludnie. Na dworcu tlok niemilosierny i dowiadujemy sie ze najwczesniejszy pociag na ktory mozna kupic bilet jest o 16:00. Darujemy sobie, spieszy nam sie wiec idziemy poszukac autobusowego.
A tam identycznie - ludzi jak mrowkow, kolejka na 60 metrow do jednej kasy...
Niespodziewanie jedna babeczka kolujac miedzy ludzmi wypowiada magiczne slowa; Kunming, kunming - po cichu i w tajemnicy. Idziemy za nia i po 10 minutach pakujemy sie do autobusu. Po pieciu godzinach jazdy plaskimi jak stol drogami jestesmy w Kunmingu. Ameryka, panie...
Spieszy nam sie wiec szybka akcja w celu znalezienia czegos do Hekou, na granicy z Wietnamem. Po sprawdzeniu kolei i trzech dworcow autobusowych mamy go.
Nie bylo nic innego jak autobus calkowicie sypialny, stara konstrukcja, ale zawsze to nac w poziomie, pierwszy raz jedziemy takim wynalazkiem.
Jedzie skarpetkami, na szczescie mamy lezanki wyzsze - przy uchylanych okienkach, biedacy na dole... Caly dzien w drodze.